Tuesday, August 18, 2009

coretan pertama

bismillahirrahmanirrahim
dengan lafaz yang mulia aku mulakan blog ini..

assalamualaikum, salam sejahtera.

this is my first post ever. x pnah tulis blog pun sebelum ni. ntah ape mimpi smalam tetibe taip font2 kat page yang dipanggil blog.. sebelum ni bace blog lain ade jugak rase nak ada satu blog, xtau lak leh terbuat lak arini. hahaha.. ape nak dicontengkan kat sini pun xtau.. yang penting this is the new beginning for me. mane la tau leh improve writing skill, nanti last2 leh jadi penulis cam stephenie meyer ke jk rowling ke. siapa tahu kan ? =)

[berangan la kau afe.. ] haha..

hehehe... seedikit intro tentang diri saya, mmg agak kuat berangan. alah.. mmg pun bintang pisces da sah2 kuat berangan. x salah pun berangan kan. ane tau jadi kenyataan nanti. hahaha...
dan yang penting... saya tulis blog ni hanya untuk luahkan ape yang ade lam fikiran, lam hati ni. x kisah pun ade orang bace blog ni ke x. yang penting aku happy. -peace-

arini genap 83ari+beberapa jam saya kat bumi UiTM nih sebagai pelajar asasi TESL.
[ bersemangat saya tadi calculate hari2 saya kat sini guna widget calendar td. ] hahaha

haah, TESL jek, bukan engineering ke, medic ke, microtech ke or law macam kawan2 saya yang lain... im just a teslian =) but saya still xtau knape saya amik TESL at the first place. pernah one time cikgu saya tnye "Are you sure you want to go for TESL??" and saya jawab "Yeah" walaupun dalam ati saya kate.. "I dont know..." :')

ok2 sedikit penerangan - saya... seorang yang agak simple....
baik ( kot? :P) , x berapa friendly : saya x reti nak sapa org dulu kalau org x sapa saya dulu. plik kan ? ( mungkin sbb tu org slalu pgil saya sombong? ) haha.. mungkin banyak cakap ngan orang yang rapat ngan saya ( kadang2 x pun.. ), mungkin agak pendiam ? and... ramai yang x tau, saya seorang yang amat menyukai icecream. hehehe... kadang2 kalau stress tu icecream ah yang jadi bestfriend saya, yang slalu teman saya kat bila2 masa jek. time sedih pun sama. eheheh..

saya... mungkin agak mudah terasa kadang2 ( tapi saya sorang je yang akan tahu ), dan amat mudah bersimpati dan mengasihani. saya x tahu yang aku ini seorang yang matured atau tidak, walaupun x mempunyai ramai kawan rapat, ( since im not a really friendly guy... ) =)

saya amat bersyukur kerana dikelilingi teman2 yang bisa menemani saya dalam masa saya sedih, susah, senang, dan gembira. terutama sekali rakan2 di kampus kuantan ni, aku amat beruntung dapat kenal mereka pada akhir minggu pertama aku di sini. thanks guys..

agak2 cukup stakat ni saja entry pertama ini. first post pun dah panjang taip without any point.. hahaha.. akan saya update, kongsi sedikit senanyak tentang saya, rakan2 saya, hidup saya, pelajaran...pengalaman...perasaan... dan mungkin.. cint* ?

hahaha... =)

adiOs!

2 comments: